Vyhľadávam dáta ...
TLAČOVÉ ZPRÁVY / Těžba a zpracování kamene, hlíny, písku


TRSTÍN: V kameňolome chce Alas Slovakia ťažiť ešte 48,8 roka

17.03.2008

Trstín 16. marca (TASR) - Zámer rozšíriť kameňolom v obci Trstín pri Trnave zo súčasných 9,8 hektára na 29 hektárov a využívať ho na ťažbu 48,8 roka ohlásila bratislavská spoločnosť Alas Slovakia s.r.o. Kameňolom, ktorý slúži svojmu účelu už niekoľko desiatok rokov, sa nachádza asi 500 metrov od obytnej časti obce. Samospráva chce preto zvážiť, či táto aktivita bude mať výraznejší dopad na životné prostredie, ako je to teraz. Starostka Marta Genčúrová uviedla, že v priebehu mesiaca sa k otázke vyjadrí obecné zastupiteľstvo a zvolané bude aj verejné stretnutie občanov s predkladateľmi zámeru. Spoločnosť chce začať s prácami už v roku 2009.

 Zásoby dolomitového kameňa v súčasnom kameňolome vystačia podľa prepočtov
zhruba 4,5 roka, priemerná ročná ťažba by po zabratí nových plôch mala
predstavovať objem 500 tisíc ton. Celkový záber pôdy je pritom naplánovaný na
zhruba 48 hektárov, z nich treba časť odlesniť. Dolomit z Trstína sa využíva
pre stavebné účely, hlavnými odberateľmi sú stavebné firmy, betonárky,
obaľovačky a najmä Duslo Šaľa, ktoré využíva surovinu ako komponent pre výrobu
hnojív. Prácu by malo mať 28 stálych zamestnancov.
      Dobývacou metódou v trstínskom kameňolome sú odstrely, ktoré sa robia v
priemere dvakrát do mesiaca. Nadmerné kusy sa ďalej rozpájajú bagrom a
demolačnou guľou. Hornina sa potom elektrickým bagrom nakladá na nákladné autá,
ktoré rozvážajú surovinu k odberateľom. A práve doprava je jedným z aspektov,
ktoré budú ovplyvňovať vyjadrenie obce k projektu rozšírenia kameňolomu. Trstín
je totiž v súčasnosti nadmieru zaťažený tranzitnou dopravou v smere na Trnavu a
v opačnom na Záhorie a Českú republiku. Predkladateľ návrhu tvrdí, že k
zvýšeniu hlučnosti by novou činnosťou nemalo prísť.
      Odvoz kameniva si aj teraz zabezpečujú externí odberatelia vlastnými
nákladnými vozidlami. Využívajú sa pritom verejné komunikácie Trnava ?
Jablonica ? Senica, Pezinok ? Vrbové a Trstín ? Plavecký Peter cez Bukovú. Pri
budúcich maximálnych výrobných kapacitách by mala byť intenzita rozvozu 190
nákladných áut za deň, čo je v prepočte 19 áut za hodinu. Rozdelenie dopravných
intenzít sa predpokladá 45 percent smerom na Trnavu, 25 percent smerom na
Jablonicu a Senicu, 15 percent cez Bukovú, 10 percent na Pezinok a 5 percent na
Vrbové.

Chcete vedieť viac

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Rýchly kontakt

Bisnode Slovensko, s.r.o.
Ľ. Stárka 2150/16
911 05   Trenčín

T +421 32 746 26 40
F +421 32 743 17 77
info@bisnode.sk

Tento web používa cookies na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a k analýze návštevnosti. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Bisnode spracúva informácie o všetkých podnikateľských subjektoch a k nim nadviazaných subjektoch v Českej a Slovenskej republike, ktoré sa na podnikateľskej činnosti týchto subjektov podieľajú. Jedná sa predovšetkým, nie však výlučne, o verejne prístupné dáta spoločníkov či majiteľov, konateľov, členov štatutárnych a kontrolných orgánov právnických osôb a zverejnené dáta iných podnikateľských subjektov, ktorým bolo pridelené IČO podľa právneho poriadku danej krajiny. Detailné informácie o spracovaní sú verejne k dispozícii na www.bisnode.cz/privacy.