Vyhľadávam dáta ...
TLAČOVÉ ZPRÁVY / Doprava a cestovní ruch


STAVBY: Oprava Starého mosta sa začala prieskumom piateho piliera

17.04.2009

Bratislava 16. apríla (TASR) - Oprava bratislavského Starého mosta sa začne v týchto dňoch prieskumným vrtom na pilieri č. 5, ktorý je prvým pilierom v rieke Dunaj z pravého brehu.

Po osadení dopravného značenia a výstavbe prístupového montážneho
chodníka sa začne s inštaláciou vrtnej súpravy. S jej pomocou bude možné urobiť
prieskum rozsahu poškodenia Starého mosta a následne s odstraňovaním
havarijného stavu. Piaty pilier nie je pamiatkovo chránený.
      "Po ukončení opravy a všetkých prác budú položené koľaje pre električku
smerom do Petržalky. Čiže začiatok prác na oprave mosta je de facto aj
začiatkom prác na nosnom dopravnom systéme," povedal dnes pre médiá
bratislavský primátor Andrej Ďurkovský. Práce na moste sa majú ukončiť v roku
2010. Na moste bude rozšírená lávka pre peších a cyklistov.
      Oprava mosta znamená výmenu poškodených častí a zabezpečenie statiky.
Náklady na opravu by nemali presiahnuť 18 miliónov eur (542 miliónov Sk). Po
ukončení prestavby železničnej časti sa začne s opravou cestnej časti.
Spoločnosť Metro Bratislava, s ktorou mesto podpísalo zmluvu, má pripraviť
dokumentáciu na vydanie stavebného povolenia na prestavbu železničnej časti
mosta a obchádzkovú trasu MHD.
      Splnomocnenec primátora pre dopravné systémy Tomáš Fabor pre TASR
uviedol, že budú skúmať aj ostatné štyri piliere mosta s tým, že celý most je v
pamiatkovej zóne a bude postupovať v zmysle zákona o ochrane pamiatkového
fondu. Primátor konštatoval, že špeciálnou injektážou sa zabezpečí únosnosť
pilierov. V súvislosti s oceľovou konštrukciou pre TASR uviedol, že každý z jej
prvkov bude otestovaný. "Z našej strany je záujem meniť čo najmenej (prvkov,
poznámka redakcie), čiže len tie, ktoré je nevyhnutne nutné vymeniť," vysvetlil.
      Keď práce prejdú do časti mosta na petržalskej strane s vozovkou, bude
treba vytvoriť priestor na presmerovanie MHD cez konštrukciu pôvodného
železničného mosta, čím vznikne malá obchádzka v rámci mosta, povedal primátor.
Považuje ju za jedinú komplikáciu s ktorou sa momentálne počíta. Požiadavka
mesta je, aby počas opravy riadne fungovala mestská doprava.
      V súčasnosti sa posudzuje aj statický stav železničnej časti mosta. Vo
fáze spracovania návrhu je jeho využitie ako obchádzkovej trasy pre mestskú
dopravu v smere Šafárikovo námestie do mestskej časti Petržalka, ako aj
napojenie do priestoru Bosákova ulica - Námestie hraničiarov. Predpokladaný
termín pre prípravné práce na stavbu železničnej časti je jún 2009.
      Od večera 31. decembra 2008 je z mosta vylúčená kvôli jeho havarijnému
stavu osobná automobilová doprava a premáva po ňom mestská doprava.


---------------------

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona.

Chcete vedieť viac

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Rýchly kontakt

Bisnode Slovensko, s.r.o.
Ľ. Stárka 2150/16
911 05   Trenčín

T +421 32 746 26 40
F +421 32 743 17 77
info@bisnode.sk

Tento web používa cookies na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a k analýze návštevnosti. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Bisnode spracúva informácie o všetkých podnikateľských subjektoch a k nim nadviazaných subjektoch v Českej a Slovenskej republike, ktoré sa na podnikateľskej činnosti týchto subjektov podieľajú. Jedná sa predovšetkým, nie však výlučne, o verejne prístupné dáta spoločníkov či majiteľov, konateľov, členov štatutárnych a kontrolných orgánov právnických osôb a zverejnené dáta iných podnikateľských subjektov, ktorým bolo pridelené IČO podľa právneho poriadku danej krajiny. Detailné informácie o spracovaní sú verejne k dispozícii na www.bisnode.cz/privacy.