Vyhľadávam dáta ...
TLAČOVÉ ZPRÁVY / Obchodní a odborné služby


SLUŽBY: Slovenská pošta pripravuje od júla novinky a tiež zvýšenie cien

28.05.2009

Bratislava 27. mája (TASR) - S účinnosťou od júla pripravila Slovenská pošta, a. s., viaceré zmeny. Okrem iného to bude garancia lehoty dopravy, možnosť sledovať svoju zásielku online, zrušenie poplatku za uschovávanie balíka na pošte, informoval TASR hovorca SP Juraj Danielis.

 Slovenská pošta očakáva, že tieto úpravy zásadne sprehľadnia obchodné
podmienky aj cenník k jednotlivým službám. Pretože rozsiahla sieť pôšt
potrebuje nutne modernizáciu, aby dokázala poskytnúť moderný servis svojim
zákazníkom, pošta zvýši ceny pri niektorých produktoch. Peniaze sa využijú na
rekonštrukcie a výrazné zrýchlenie doručovania zásielok.
      Avizované zmeny sa začnú realizovať od začiatku júla a mali by výrazne
zlepšiť úroveň poskytovaných služieb aj spokojnosť zákazníkov. Nová tarifa
prináša aj viaceré novinky. Pri doporučených a poistených listoch 1. triedy
zavádza Slovenská pošta garanciu lehoty dopravy. Ak nebude dodržaná, pošta
vráti zákazníkovi peniaze, konkretizoval Danielis. Pri poistených listoch bude
mať zákazník možnosť online sledovať, kde sa zásielka nachádza, kedy bola
doručená a podobne, čo bolo doteraz možné iba pri produkte RS Špeciál.
      Ďalšou novinkou je zrušenie poplatku, takzvaného úložného - platil ho
adresát za uschovávanie svojho balíka na pošte.
      Hlavným cieľom pošty pri zavádzaní novej tarify však nebolo zaviesť nové
produkty ale zjednodušiť portfólio takmer 200 produktov tak, aby boli pre
zákazníka čo najprehľadnejšie. Všetky informácie k jednotlivým službám,
obchodné podmienky aj cenník, sú na jednom mieste. Na internetovej stránke
Slovenskej pošty môžu zákazníci okrem viacerých tlačív na stiahnutie získať aj
prehľadné informácie o poskytovaní jednotlivých služieb na všetkých poštách v
SR. Zjednoduší sa aj spôsob poistenia ? zákazník už nebude platiť príplatky za
každé navýšenie poistenia balíka, budú len tri poistné pásma.
      Podľa Danielisa ani pripravované zvýšenie cien nebude pre zákazníka šokom
? listy zdražejú v priemere o 9 %, balíky prvej triedy o 12 %.
      "Mnohé z pôšt potrebujú rekonštrukciu a je potrebné vybaviť ich online
počítačmi. A riešenie tohto historického stavu nie je možné bez obrovských
investícií. Pretože pošta nedostáva žiadne štátne dotácie, považujeme takúto
protihodnotu za mierne navýšenie cien za férový obchod so zákazníkom," dodal
Danielis.
      Priemerný dopad upravených cien na jedného zákazníka totiž predstavuje
0,004 eura (12 halierov).

---------------------

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona.

Chcete vedieť viac

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Rýchly kontakt

Bisnode Slovensko, s.r.o.
Ľ. Stárka 2150/16
911 05   Trenčín

T +421 32 746 26 40
F +421 32 743 17 77
info@bisnode.sk

Tento web používa cookies na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a k analýze návštevnosti. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Bisnode spracúva informácie o všetkých podnikateľských subjektoch a k nim nadviazaných subjektoch v Českej a Slovenskej republike, ktoré sa na podnikateľskej činnosti týchto subjektov podieľajú. Jedná sa predovšetkým, nie však výlučne, o verejne prístupné dáta spoločníkov či majiteľov, konateľov, členov štatutárnych a kontrolných orgánov právnických osôb a zverejnené dáta iných podnikateľských subjektov, ktorým bolo pridelené IČO podľa právneho poriadku danej krajiny. Detailné informácie o spracovaní sú verejne k dispozícii na www.bisnode.cz/privacy.