Vyhľadávam dáta ...
TLAČOVÉ ZPRÁVY / Obchodní a odborné služby


Slovensko podľa výsledkov prieskumu GfK čaká expanzia nákupných centier

08.11.2007

Bratislava 6. novembra (TASR) - V súčasnosti viaceré faktory nasvedčujú tomu, že Slovensko čaká expanzia nákupných centier. Naznačujú to výsledky aktuálneho prieskumu, ktorý pod názvom nákupné centrá a hypermarkety 2007 realizovala spoločnosť GfK Slovakia.

Podľa prieskumu medzi tieto faktory patrí skutočnosť, že trh s nákupnými
centrami sa rozbieha už aj v menších mestách. Potvrdzujú to  nielen plány
investorov a developerov, ale aj dynamika výstavby obchodných objektov. Navyše,
na prilákanie návštevníkov musia prevádzkovatelia nákupných centier v rámci
pokračujúcej konsolidácie trhu využívať viac marketingových nástrojov, uviedli
respondenti. Okrem dobre zavedených značiek sa budú musieť prevádzkovatelia
zamerať aj na atraktívne doplnkové služby.
      Z geografického hľadiska sa už vlani väčšina investorov, ktorí rozbehli
výstavbu nákupných centier, sústredila na západ a časť stredného Slovenska. V
najbližšom období sa očakáva boom aktivít developerov aj na východe. Medzi
atraktívne mestá pre expanziu nákupných centier sa tak v blízkej budúcnosti
ukazujú Prešov a Poprad. Výhodnou lokalitou budú aj menšie mestá, Dolný Kubín a
Michalovce. Expanziu v segmente obchodu avizuje aj Nitra - k dvom už
existujúcim nákupným centrám majú do dvoch rokov pribudnúť štyri ďalšie, takže
rozsah predajných plôch na obyvateľa tam bude väčší ako počet obyvateľov.
      Renomované značky, zistil prieskum, budú hlavným lákadlom pre
návštevníkov nákupných centier. Pre developerov bude preto výzvou pritiahnuť
tieto značky aj do menších miest. Z názorov respondentov vyplynulo, že
slovenský zákazník sa stáva náročnejším. Očakáva preto od nákupných centier
ďalšie doplnkové aktivity a služby, ktorých ponuka výrazne ovplyvní ich
návštevnosť.
      Prieskum tiež potvrdil, že zábavné zariadenia bývajú súčasťou iba
najväčších nákupných centier, a to najmä formou oddychových a spoločenských
aktivít. K nim sa radí aj multikino, ktorým je vybavených iba päť nákupných
centier.
      V regionálnom kontexte má jednoznačne najvyššie zastúpenie nákupných
centier Bratislavský kraj. Bratislava má najväčší podiel zo všetkých predajných
plôch nákupných centier na Slovensku ? viac ako tretinu. Nasledujú Košický a
Nitriansky kraj s 13-% a 12-% podielom na predajných plochách nákupných centier
SR. Ďalšie tri kraje, Trenčiansky, Banskobystrický a Prešovský, dosiahli podiel
viac ako 10 %. Naopak, najmenej sa na predajnej ploche nákupných centier
podieľajú Trnavský a Žilinský kraj.
      Informáciu poskytla Marketing Communication Manager Daniela Čekovská z s. r. o. GfK Slovakia v Bratislave.
Chcete vedieť viac

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Rýchly kontakt

Bisnode Slovensko, s.r.o.
Ľ. Stárka 2150/16
911 05   Trenčín

T +421 32 746 26 40
F +421 32 743 17 77
info@bisnode.sk

Tento web používa cookies na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a k analýze návštevnosti. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Bisnode spracúva informácie o všetkých podnikateľských subjektoch a k nim nadviazaných subjektoch v Českej a Slovenskej republike, ktoré sa na podnikateľskej činnosti týchto subjektov podieľajú. Jedná sa predovšetkým, nie však výlučne, o verejne prístupné dáta spoločníkov či majiteľov, konateľov, členov štatutárnych a kontrolných orgánov právnických osôb a zverejnené dáta iných podnikateľských subjektov, ktorým bolo pridelené IČO podľa právneho poriadku danej krajiny. Detailné informácie o spracovaní sú verejne k dispozícii na www.bisnode.cz/privacy.