Spolu viac ako 26.000 ton výrobkov z papiera a lepenky dodal v roku 2012 svojim obchodným partnerom Grafobal, a. s., Skalica. Za predaj výrobkov a služieb podľa predbežných výsledkov dosiahol tržby 55,5 milióna eur. Spoločnosť výsledkami potvrdila dobré smerovanie a stabilnú
výkonnosť, keďže vlaňajšie tržby boli druhé najvyššie v jej histórii po rekordnom roku 2011. TASR o tom dnes informoval generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Marián Kožíšek.
Z vlaňajších dodávok Grafobalu predstavoval export, rovnako ako rok
predtým, 64 %. Okrem Českej republiky, kde úspešne vyrába jedna z dcérskych
spoločností Grafobal Bohemia so sídlom v Holubove, smerovali jeho produkty aj
do Maďarska, Poľska, Ruska, Macedónska, Slovinska, Nemecka a na Ukrajinu.
"Po období silných investícií do rozšírenia a zmodernizovania výroby
skladačiek plánuje v tomto roku Grafobal posilniť svoje kapacity v kašírovanej
vlnitej lepenke. V lete spustíme novú zvlňovaciu a kašírovaciu linku, ktorá
zefektívni a skvalitní výrobu obalov z vlnitej lepenky a umožní ponúknuť nový
typ lepenky G súčasným i novým zákazníkom. Celkovo v roku 2013 Grafobal plánuje
preinvestovať 6 miliónov eur," uviedol generálny riaditeľ.
Stabilitu skalického Grafobalu najnovšie potvrdil Top Rating D & B
ratingovej spoločnosti s celosvetovou pôsobnosťou Dun & Bradstreet. Dun &
Bradstreet je členom Americkej obchodnej komory a eviduje a vyhodnocuje vyše
218 miliónov firiem z celého sveta. Grafobal sa takto podľa Kožíška zaradil
medzi 2 % úspešných spoločností, ktoré toto najvyššie ratingové hodnotenie
získali na základe vyhodnotenia až 1180 kritérií. Proces hodnotenia podrobuje
detailnej analýze dosiahnuté hospodárske výsledky, ekonomické ukazovatele
spoločnosti ako aj stupeň dodržiavania firemnej etiky.
Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona