Vyhľadávam dáta ...
TLAČOVÉ ZPRÁVY / Obchodní zprostředkování


PRIESKUM: Predaj značkových tovarov si udržal postavenie aj v čase krízy

12.04.2010

Bratislava 11. apríla (TASR) - Predaj značkových tovarov si udržal svoje postavenie aj v čase hospodárskej krízy. Dopomohli k tomu akcie a zľavy, ktoré umožnili nakupovať značkové produkty za zvýhodnených podmienok. Vzrástol tiež podiel značkových výrobkov v akcii na úkor privátnych značiek. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, ktorý sa realizoval v januári tohto roka na vzorke 1000 respondentov vo veku od 15 do 79 rokov.

   Každá domácnosť má pri bežných a pravidelných nákupoch obľúbené
značky, ktoré uprednostňuje. Podľa prieskumu existuje v niektorých
kategóriách tovarov výraznejšia preferencia značiek. Prvenstvo medzi
produktmi, kde spotrebitelia dávajú do popredia značku pred cenou, majú
mliečne výrobky. Tie nakupujú slovenské domácnosti v priemere každý tretí
deň, pričom majú možnosť značného výberu sortimentu.
     "Zatiaľ čo pri trvanlivom mlieku tvoria menej prestížne privátne
značky skoro až 80 % celkovej spotreby, pri acidofilných mliekach, čerstvom
mlieku a čerstvých syroch prevládajú značkové výrobky nad privátnymi
značkami,"
priblížil Ladislav Csengeri z GfK Consumer Tracking.
     Ďalšou kategóriou, kde Slováci najčastejšie prihliadajú na obľúbenú
značku, je káva a kávové špeciality. Pokiaľ ide o instantný variant, ten
domácnosti kupujú asi len päťkrát do roka, takže si potrpia na osvedčený
produkt.
     Prvú trojku uzatvárajú margaríny a maslo, hneď za nimi sú produkty
telovej a dentálnej hygieny, starostlivosti o pokožku, šampóny a iné
prípravky starostlivosti o vlasy. Do prvej desiatky tovarov s preferenciou
značky sa dostali aj pivo, minerálne a stolové vody a pracie prášky.
     Z prieskumu GfK tiež vyplýva uprednostňovanie značky najmä u žien,
ktoré sa starajú o väčšinu nákupov do domácnosti. Tie si potrpia prevažne na
značke oleja alebo čistiacich prostriedkov. Muži zase dávajú prednosť
značkám pri nealkoholických sýtených nápojoch a pri alkohole - hlavne
destilátoch, liehovinách, víne, šumivých vínach a sektoch.

 

---------------------

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona

Chcete vedieť viac

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Rýchly kontakt

Bisnode Slovensko, s.r.o.
Ľ. Stárka 2150/16
911 05   Trenčín

T +421 32 746 26 40
F +421 32 743 17 77
info@bisnode.sk