Vyhľadávam dáta ...
TLAČOVÉ ZPRÁVY / Doprava a cestovní ruch


Nové vozne pozemnej lanovky na Hrebienok uložili na koľajnice

08.11.2007

Hrebienok 6. novembra (TASR) - Dva nové vagóny pozemnej lanovky na Hrebienok dnes ukladali na koľajnice v polovici takmer dvojilometrovej trate s prevýšením 247 metrov.

Na prepravu takmer 20-tonových kolosov použila špedičná firma špeciálnu
technológiu a bez problémov prešla aj náročné úseky dlhej cesty z Bernu, kde
vagóny vo štvrtok naložili. V pondelok ich dopravili do Bratislavy, odkiaľ
pokračovali do Vysokých Tatier. "Obávali sme sa hlavne počasia. Ak by bol sneh
prišiel skôr a bolo by ho viac, mohol by skomplikovať dopravu v strmom úseku zo
Starého Smokovca až k časti trate, kde sa vozne pozemnej lanovky križujú,"
priblížil "cestovanie" vozňov na kolesách kamiónov projektový manažér
Tatranských lanových dráh (TLD) Vladislav Benka.
      Spresnil, že nové vozne prepravia naraz 160 osôb, budú premávať
dvojnásobnou rýchlosťou ako doteraz, teda asi 36 km za hodinu, majú presklenú
strechu, sú komfortnejšie a elegantnejšie. Zástupca výrobcu zdôraznil, že
predovšetkým zodpovedajú všetkým európskym normám z hľadiska bezpečnosti
prevádzky. Kabíny sú vyrobené z moderných materiálov. Kým doterajšie vozne,
ktoré slúžili na trati 37 rokov a poslednú jazdu absolvovali v polovici
septembra, mali kapacitu 100 až 120 cestujúcich a trať absolvovali za 7 minút,
nové pojmú 160 ľudí a prepravu stihnú za 4 minúty.
      Na otázku TASR, v akom štádiu je po dnešku rekonštrukcia pozemnej
lanovky, projektový manažér TLD odpovedal, že zhruba v polovici. "Kvôli letnej
sezóne sme začali až 17. septembra. Nová lanovka začne slúžiť cestujúcim 23.
decembra, ale technické jazdy sa rozbehnú skôr. Nové vozne sú v porovnaní s
predchádzajúcimi širšie, preto sme upravovali aj nástupištia."
      Ukladanie vozňov na koľajnice prilákalo na polcestu medzi Starým
Smokovcom a Hrebienkom množstvo ľudí, predovšetkým novinárov, ktorí snímali a
fotografovali precíznu prácu tých, ktorí v mrazivom a veternom počasí novotou
svietiace červené kabíny upevňovali do popruhov a pomocou žeriavu pomaly
presúvali nad trať. Nasledovalo opatrné naloženie najprv zadnej a potom aj
prednej časti na koľajnice, kde k ním pripoja ťažné laná.

Chcete vedieť viac

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Rýchly kontakt

Bisnode Slovensko, s.r.o.
Ľ. Stárka 2150/16
911 05   Trenčín

T +421 32 746 26 40
F +421 32 743 17 77
info@bisnode.sk

Tento web používa cookies na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a k analýze návštevnosti. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Bisnode spracúva informácie o všetkých podnikateľských subjektoch a k nim nadviazaných subjektoch v Českej a Slovenskej republike, ktoré sa na podnikateľskej činnosti týchto subjektov podieľajú. Jedná sa predovšetkým, nie však výlučne, o verejne prístupné dáta spoločníkov či majiteľov, konateľov, členov štatutárnych a kontrolných orgánov právnických osôb a zverejnené dáta iných podnikateľských subjektov, ktorým bolo pridelené IČO podľa právneho poriadku danej krajiny. Detailné informácie o spracovaní sú verejne k dispozícii na www.bisnode.cz/privacy.