Vyhľadávam dáta ...
TLAČOVÉ ZPRÁVY / Doprava a cestovní ruch


DOPRAVA: Úsek diaľnice D1 Sverepec - Vrtižer spojazdnia v máji 2010

30.10.2009

Považská Bystrica 29. októbra (TASR) - Úsek diaľnice D1 Sverepec - Vrtižer cez Považskú Bystricu by mali sprejazdniť v plnom profile v máji roku 2010.

 Neuralgický úsek, ktorého výstavba je doteraz najnáročnejšou časťou
budovania diaľnice, stavajú dve združenia. Úsek od terajšieho konca diaľnice vo
Sverepci po križovatku Centrum stavia združenie Sverepec - Vrtižer (spoločnosti
Doprastav a Skanska BS). Budovať ho začali v júli minulého roka a pôvodne mal
byť ukončený do novembra 2010.
      Úsek diaľnice od križovatky Centrum po pripojenie vo Vrtižeri na už
existujúci úsek smerom do Žiliny stavia združenie Manín (Váhostav?SK, Strabag,
Bogl a Krýsl). Pôvodne ho mali ukončiť v júli budúceho roka, no spojazdnia ho v
plnom profile zároveň s prvou časťou koncom mája.
      V zmysle záverov posledných kontrolných dní na stavbe sa spojazdnenie
nášho úseku uskutoční v máji budúceho roka," informoval TASR projektový manažér
spoločnosti Doprastav Rudolf Kimerling s tým, že termín spojazdnenia môže
predĺžiť iba extrémne nepriaznivé počasie, vďaka ktorému by v mesiacoch marec -
máj nemohli robiť záverečné technológie - izolácie a ukladanie živíc.
      Najväčšou a najzložitejšou časťou celého úseku je mestská estakáda. Tá
bude stáť na siedmich už dokončených pilieroch, ktoré sú od seba vzdialené 122
metrov. Estakáda sa stavia v Európe ojedinelým systémom letmej betonáže, pričom
práce prebiehajú už len z pilierov v niekoľkometrovej výške.
      "Letmá betonáž nie je ničím výnimočným. V európskom meradle je však
atypické to, že celú 26-metrovú šírku vozovky (v oboch smeroch) betónujeme
naraz a nie rozdelenú na dve časti," doplnil Kimerling pričom zdôraznil, že
jednotlivé piliere spojí cesta v januári.
      Pôvodný harmonogram uvažoval s tým, že jednu lamelu (4,88 metra cesty na
estakáde) vybetónujú asi za 20 dní. Momentálne však práce prebiehajú takým
tempom, že takmer päťmetrový úsek diaľnice na pilieroch dokážu urobiť za 12
dní.
      Najvyšší pilier estakády je vysoký 36 metrov, keď sa k jeho výške
pripočíta šesť metrov vysoký profil cesty a 14-metrový pylón so závesnými
lanami, vychádza, že najvyšší bod unikátnej stavby bude vo výške 56 metrov. Na
každom zo siedmich pilierov pracuje denne okolo 70 robotníkov a spolu s druhým
úsekom (združenie Manín) je denne v čase pracovnej špičky na diaľnici takmer
900 zamestnancov.
      Od prvého verejného prerokovania vplyvov na životné prostredie v októbri
v roku 1996 ubehlo už 13 rokov plných hľadania variantov diaľnice cez Považskú
Bystricu, protestov obyvateľov či mimovládnych organizácií, mimoriadnych
zasadnutí mestského zastupiteľstva, ale i úprav projektov. Samotná výstavba sa
začala v januári (združenie Manín), resp. júli (združenie Sverepec - Vrtižer)
roku 2008.

---------------------

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona.

Chcete vedieť viac

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Rýchly kontakt

Bisnode Slovensko, s.r.o.
Ľ. Stárka 2150/16
911 05   Trenčín

T +421 32 746 26 40
F +421 32 743 17 77
info@bisnode.sk

Tento web používa cookies na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a k analýze návštevnosti. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Bisnode spracúva informácie o všetkých podnikateľských subjektoch a k nim nadviazaných subjektoch v Českej a Slovenskej republike, ktoré sa na podnikateľskej činnosti týchto subjektov podieľajú. Jedná sa predovšetkým, nie však výlučne, o verejne prístupné dáta spoločníkov či majiteľov, konateľov, členov štatutárnych a kontrolných orgánov právnických osôb a zverejnené dáta iných podnikateľských subjektov, ktorým bolo pridelené IČO podľa právneho poriadku danej krajiny. Detailné informácie o spracovaní sú verejne k dispozícii na www.bisnode.cz/privacy.