Vyhľadávam dáta ...
TLAČOVÉ ZPRÁVY / Doprava a cestovní ruch


DOPRAVA: Do troch rokov pribudne na tratiach 32 nových vlakových súprav

03.08.2009

Bratislava 2. augusta (TASR) - Na slovenských tratiach pribudne do troch rokov 32 nových vlakových súprav. V rámci troch verejných obstarávaní nakúpi Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), a. s., 10 poschodových vozňov, 20 poschodových vložených vozňov a dva elektrické viacsystémové rušne. Nákup bude ZSSK financovať pomocou fondov Európskej únie, konštatoval hovorca ZSSK Michal Čikovský.

V rámci prvého dokončeného verejného obstarávania kúpi ZSSK 10 nových
elektrických dvojsystémových poschodových jednotiek (EPJ). Tie budú využívané
na dvoch trasách. Jednak budú jazdiť na tratiach zo Žiliny do Trenčína,
Liptovského Mikuláša a Čadce. Taktiež budú tieto vlaky premávať medzi Košicami,
Popradom, Prešovom a Čiernou nad Tisou. Dodávateľom EPJ je firma ŠKODA Vagónka,
a. s., Ostrava.
      V druhom tendri ZSSK obstarala 12 motorových jednotiek (DMJ), ktoré budú
premávať na neelektrifikovaných tratiach. Vlaky budú jazdiť z Nových Zámkov do
Nitry, Leopoldova a Prievidze. Okrem toho na východe Slovenska zabezpečia trate
z Humenného do Prešova, Stakčína a Košíc. Vozne dodá spoločnosť ŽOS Vrútky, a.
s.
      V treťom verejnom obstarávaní nakúpi ZSSK 10 poschodových súprav typu
Push-Pull, zabezpečí modernizáciu 10 elektrických rušňov a nákup dvoch nových
elektrických rušňov. Výrobu aj modernizáciu bude v nasledujúcich mesiacoch
vykonávať výherca tendra - Škoda Vagónka, a. s., Ostrava. Celková hodnota
zákazky je 82,79 milióna eur (2,50 miliárd Sk).
      Výroba súprav Push-Pull sa rozbehne v prvom polroku 2010. Vozne budú
nasadené do prevádzky v marci 2011. Kompletná dodávka bude dokončená začiatkom
roku 2013.
      Súpravy Push?Pull sú trojvozňové súpravy zložené s poschodových vozňov.
Každá súprava má jeden riadiaci vozeň a dva vložené vozne. Na jednej strane
súpravy je zaradený rušeň, ktorý podľa smeru jazdy celú súpravu tlačí, alebo
ťahá.
      Vlaky typu Push?Pull v koncových železničných staniciach nie je potrebné
obiehať s rušňom na čelo vlaku. Rušeň sa ovláda z riadiaceho vozňa na druhom
konci súpravy. Týmto riešením sa eliminujú náklady a čas potrebný na posun.
Súpravy majú plne klimatizovaný interiér, uzatvorený systém WC a tiež sú
vytvorené podmienky pre imobilných cestujúcich.  Trojvozňová poschodová súprava
má kapacitu 362 miest na sedenie a 352 na státie. Interiér vlaku je
prispôsobený aj na prevoz handicapovaných cestujúcich.

---------------------

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona.

 

Chcete vedieť viac

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Rýchly kontakt

Bisnode Slovensko, s.r.o.
Ľ. Stárka 2150/16
911 05   Trenčín

T +421 32 746 26 40
F +421 32 743 17 77
info@bisnode.sk

Tento web používa cookies na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a k analýze návštevnosti. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Bisnode spracúva informácie o všetkých podnikateľských subjektoch a k nim nadviazaných subjektoch v Českej a Slovenskej republike, ktoré sa na podnikateľskej činnosti týchto subjektov podieľajú. Jedná sa predovšetkým, nie však výlučne, o verejne prístupné dáta spoločníkov či majiteľov, konateľov, členov štatutárnych a kontrolných orgánov právnických osôb a zverejnené dáta iných podnikateľských subjektov, ktorým bolo pridelené IČO podľa právneho poriadku danej krajiny. Detailné informácie o spracovaní sú verejne k dispozícii na www.bisnode.cz/privacy.