Vyhľadávam dáta ...
TLAČOVÉ ZPRÁVY / Doprava a cestovní ruch


DOPRAVA: Auto s obytným prívesom mýtne platiť nebude, aj keď má nad 3,5 t

14.12.2009

Bratislava 12. decembra (TASR) - Dovolenkári si môžu vydýchnuť. Nebudú musieť totiž platiť mýtne, keď budú mať za svojím autom zapojený obytný príves a presiahnu hmotnosť 3,5 t. Vyplýva to z kategorizácie vozidiel, ktoré podliehajú mýtu.

Od platenia mýta sú tak oslobodené vozidlá kategórie M1 aj keď ich
hmotnosť presiahne stanovenú hranicu. Ide o všetky osobné autá a tiež obytné
prívesy či jazdné súpravy, teda automobil s prípojným vozidlom. "Tieto vozidlá
nie sú ani nákladnými vozidlami ani autobusmi, a tak nemajú stanovenú sadzbu
mýta," vysvetľuje Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR.
      Plnú sumu za prejazd spoplatnenými úsekmi diaľnic, rýchlostných
komunikácií a ciest prvej triedy, budú platiť iba nákladné autá. Autobusy si
vybojovali s rezortom dopravy približne 55-% zľavu. Za prejdený kilometer
zaplatia asi 0,05 eura (1,51 Sk). Pôvodne očakávali úplné oslobodenie od platby
mýta. To im však ministerstvo nemohlo poskytnúť. Podľa zmlúv s Európskym
spoločenstvom by pri odpustení mýta pre autobusy samosprávnych krajov, spôsobil
rezort diskrimináciu ostatných prepravcov.
      "To znamená, že ak chceme vyhovieť v tom, čo bolo nejako predbežne
dohodnuté (pozn. red. s dopravcami), tak jediná cesta je tá, že budú autobusy
spoplatnené, ale budú platiť nižší mýtny poplatok," vysvetlil pre TASR šéf MDPT
Ľubomír Vážny. Na zľavu tak budú mať nárok nielen autobusy samospráv, ale aj
medzinárodné, diaľkové či dopravcovia z iných členských štátov únie.
      Miera zníženia mýtneho poplatku bude závisieť od technického stavu
vozidla. "Všetky autobusy budú spoplatnené a samozrejme diferencované podľa
toho, ako významne zaťažujú životné prostredie," podotkol Vážny. Staršie
vozidlá, ktorých dosah na environmentálne prostredie je negatívnejší, budú mať
vyššiu sadzu. Nižší poplatok zaplatia autobusy emisnej triedy EURO 4 a vyššie.
Minister dopravy považuje takéto členenie za určitý motivačný stimul, aby na
slovenských cestách premávalo viac modernejších autobusov.
      Plne bude elektronický mýtny systém spustený v januári 2010. Jeho
vybudovanie a prevádzkovanie zabezpečuje spoločnosť SkyToll, a. s., ktorá
podpísala zmluvu s Národnou diaľničnou spoločnosťou (NDS) ešte v januári tohto
roka. Mýto sa má vyberať za viac ako 2000 km diaľnic, rýchlostných ciest a
ciest I. triedy.
      Budovanie mýtneho systému financujú Tatra banka, Poštová banka a rakúska
Raiffeisenlandesbank Niederösterreich-Wien AG. Banky by mali spoločne poskytnúť
úver vo výške 107 miliónov eur (3,22 miliardy Sk). Do výstavby a prevádzky
slovenského systému mýta vstúpila v septembri tohto roka aj finančná skupina
J&T Finance Group, ktorá získala 10-% podiel v jednom z účastníkov konzorcia -
firme Ibertax.
      (1 EUR = 30,1260 SKK)

 

---------------------

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona

Chcete vedieť viac

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Rýchly kontakt

Bisnode Slovensko, s.r.o.
Ľ. Stárka 2150/16
911 05   Trenčín

T +421 32 746 26 40
F +421 32 743 17 77
info@bisnode.sk

Tento web používa cookies na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a k analýze návštevnosti. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Bisnode spracúva informácie o všetkých podnikateľských subjektoch a k nim nadviazaných subjektoch v Českej a Slovenskej republike, ktoré sa na podnikateľskej činnosti týchto subjektov podieľajú. Jedná sa predovšetkým, nie však výlučne, o verejne prístupné dáta spoločníkov či majiteľov, konateľov, členov štatutárnych a kontrolných orgánov právnických osôb a zverejnené dáta iných podnikateľských subjektov, ktorým bolo pridelené IČO podľa právneho poriadku danej krajiny. Detailné informácie o spracovaní sú verejne k dispozícii na www.bisnode.cz/privacy.