Vyhľadávam dáta ...
TLAČOVÉ ZPRÁVY / Doprava a cestovní ruch


CHOMA: Tunel Višňové je zásadným prvkom v riešení dopravnej situácie v Žiline

27.02.2009

Žilina 26. februára (TASR) ? Diaľničný tunel Višňové je zásadným prvkom v riešení dopravnej situácie v Žiline. Pri príležitosti odborného seminára "Žilinský cestný dopravný uzol" to dnes v priestoroch žilinského mestského úradu skonštatoval splnomocnenec vlády SR pre výstavbu diaľnic a rýchlostných komunikácií a generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a. s., Igor Choma.

Tunel Višňové by sa mal podľa Chomu začať stavať v tomto roku. "Koncesná
zmluva by mala byť podpísaná v júni tohto roku. Po jej podpise NDS spolu s
Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR odovzdáva do jedného týždňa
majetkovoprávne vysporiadané stavenisko a môže začať stavba. Oneskorenie
začiatku výstavby súvisí aj s krízou. To netreba skrývať, pretože kríza vplýva
na všetky PPP projekty, ktoré vláda zadefinovala ako prioritné," uviedol Choma.
      Podľa generálneho riaditeľa Výskumného ústavu dopravného (VÚD), a. s.,
Žilina Ľubomíra Palčáka má úsek diaľnice D1 Hričovské Podhradie - Dubná Skala z
pohľadu dopravy najväčší význam a mal by sa začať stavať čo najskôr. "Musíme si
naliať čistého vína, bez tohto úseku nevyriešime celú dopravnú sústavu SR. NDS
tvrdí, že úsek je pripravený, pozemky sú na 90 % vysporiadané. Podľa mňa je len
potrebné nájsť vôľu a v tomto prípade vôľa sú asi aj financie, ktoré sú s tým
spojené a treba čo najskôr začať," povedal Palčák.
      Na margo situácie po spustení úseku diaľnice D1 medzi Považskou Bystricou
a Žilinou generálny riaditeľ VÚD pripomenul, že už dnes je v okolí Žiliny
intenzita od 30.000 do 40.000 vozidiel denne. "V špičkách môžu byť čísla ešte
väčšie. Prognózy do roku 2025 hovoria o 15- až 20-% náraste. Žilina
intravilánom a cestami, ktoré má v súčasnosti, nie je schopná toto množstvo
absorbovať. A to už nehovorím o bezpečnosti. Takéto intenzity sa musia prejaviť
jednak na kvalite cestnej infraštruktúry, ktorá má slúžiť nielen tranzitu, ale
aj miestnej obsluhe," dodal Palčák.
      VÚD podľa Palčáka v štúdii z roku 2004 navrhoval využiť na výstavbu
diaľničnej siete napríklad aj finančné prostriedky v dôchodkových správcovských
spoločnostiach. "V súčasnosti zákon nedovoľuje týmto spoločnostiam financie
použiť na výstavbu. Myslím si, že by to mohlo byť na prospech obidvoch,
odblokovať tieto prostriedky," podotkol Palčák. Upozornil aj na štúdiu spred
niekoľkých mesiacov, ktorá jednoznačne ukázala, že v prípade výstavby tunela
Višňové dochádza k skráteniu trasy o 8 km. "Úspory sú napríklad v znížení
spotreby PHM, v menšom počte dopravných nehôd, plynulosti dopravy, či emisií.
Keby sme mali tunel, ročné úspory vychádzajú až na 59,74 milióna eur (1,8
miliardy Sk)," uzatvoril Palčák.

---------------------

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona.

Chcete vedieť viac

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Rýchly kontakt

Bisnode Slovensko, s.r.o.
Ľ. Stárka 2150/16
911 05   Trenčín

T +421 32 746 26 40
F +421 32 743 17 77
info@bisnode.sk

Tento web používa cookies na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a k analýze návštevnosti. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Bisnode spracúva informácie o všetkých podnikateľských subjektoch a k nim nadviazaných subjektoch v Českej a Slovenskej republike, ktoré sa na podnikateľskej činnosti týchto subjektov podieľajú. Jedná sa predovšetkým, nie však výlučne, o verejne prístupné dáta spoločníkov či majiteľov, konateľov, členov štatutárnych a kontrolných orgánov právnických osôb a zverejnené dáta iných podnikateľských subjektov, ktorým bolo pridelené IČO podľa právneho poriadku danej krajiny. Detailné informácie o spracovaní sú verejne k dispozícii na www.bisnode.cz/privacy.